Szobrok fájdalmas párbeszéde
Camille Claudel francia szobrásznô (1864–1943) Az érett kor címû, bronzból készült szo bor - csoportja szerelmi háromszög drámai végkifejletét sugallja. Központi alakja egy térdelô, a férfi elôtt megalázkodó és felemelt karjaival kétségbeesett könyörgést kifejezô nô. A férfit egy idôs asszony öleli át és ragadja magával. A szobor elsô válto za - tában a fiatal lány a melléhez szorítva tartotta a férfi kezét. Késôbb egészült ki a harmadik, idôs nô alak - jával, és szakadt el a lány a férfitól. - olvasható az eLitMed cikkében.
"Az elemzôk szerint ez a szobor Claudel ön élet - rajzi ihletésû mûve, amely egy valóságos szerelmi háromszög utolsó felvonásáról tudósít. A kö - nyör gô nô maga a mûvész. A férfi August Rodin szobrász (1840–1917), az idôs nô pedig a szobrász másik szeretôje és gyermekének anyja, Rose Beuret, akit élete végén feleségül is vesz. A szo - borcsoport végsô változatát azokban az években (1890-es évek elsô fele) nyerte el, amikor Claudel és Rodin útjai szétváltak. Rodin, feltehetôen en - nek a szobornak a hatására, készített egy gipsz - szobrot, amelynek A búcsú címet adta (1892), és a kezeit tördelô Camille Claudel fejét ábrázolja. Egy másik, nagyobb kéz próbálja a nô kezeit le - fogni. Claudel A búcsú címû szoborra A lábadozó nô címû szobrával reagál."
A teljes cikk elolvasásához kattintson ide!